Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. (Matt. 28: 18-20)

Kirkon lähetystyö perustuu Jeesuksen antamalle kaste-ja lähetyskäskylle. Sen mukaan meitä jokaista kutsutaan evankeliumin ilosanman eteenpäin viejiksi. Lähetystyön hyväksi voi toimia täältä kotipaikkakunnalta käsin monilla eri tavoille. Seurakunta tekee lähetystyötä myös rukoillen.

Sukka & Sävel:

Sukka & Sävel - käsityökahvila on seurakuntamme lähetys- ja musiikkityön yhteinen piiri, jossa neulotaan, lauletaan ja kahvitellaan yhdessä mukavassa seurassa lähetystyön hyväksi. Piirissä valmistuneita käsitöitä on myynnissä seurakuntatalolla sekä seurakunnan järjestämissä erilaisissa myyjäisissä. Mukaan ovat tervetulleita ihan kaikki laulu- ja käsityötaitoon katsomatta!

Sukka & Sävel-piiri kokoontuu seurakuntatalolla joka toinen perjantai klo 10-12. .

Kirpputori:

Lähetyksen kirpputorilla myydään ja sieltä lahjoitetaan eteenpäin vaatteita ja muita hyödykkeitä, mitä saamme lahjoittajilta. Kirpputori sijaitsee Rautalammin kirkon vieressä kirpputorimökissä, osoitteessa Alatie 27, ja on auki lauantaisin klo 10-13.

Jos haluat lahjoittaa kirpputorille myytäviä tuotteita, ole ystävällinen ja ota yhteyttä seurakuntamme diakoni-lähetyssihteeriin, Niina Leppäseen, lähetystyöstä vastaavaan pappiin, Suvi Iso-Herttuaan, tai kirpputorin toiminnasta vastaavaan vapaaehtoiseen, Maija Pakariseen (puh. 040 7004256).

Olet tarvetullut tutustumaan kirpputorin tarjontaan!

Seurakuntapiirit:

Seurakuntapiireissä kokoonnutaan rukoilemaan ja keräämään varoja seurakunnan lähetystyöhön. Yhdessä saadaan myös kuulla ja katsellakin nimikkolähettiemme terveisiä maailmalta.

Seurakuntapiirit toimivat seuraavilla kylillä:

Kerkonkoski, missä yhteyshenkilö Raija Matilainen, puh. 0400 958091

Konnekoski, missä yhteyshenkilö Juhani Lehmonen, puh. 0400 278075

Pukkiharju - Sääksjärvi, missä yhteyshenkilö Mirja Savolainen, puh. 050 4129143

Pakarila - Syväjärvi

Seurakuntapiirien kokoontumisista ilmoitetaan Sisä-Savo-lehden kirkollisissa ilmoituksissa sekä seurakunnan kotisivuilla.

Lähetysrengas:

Lähetysrenkaan jäsenenä voit tukea seurakunnan lähetystyötä esirukouksin ja taloudellisesti mahdollisuukiesi mukaan. Lähetysrenkaan jäsenet saavat kirjeitä ja kuulumisia lähetyskentältä sekä tietoa lähetystyön tapahtumista. Jos haluat liittyä lähetysrenkaasn jäseneksi, ole ystävällinen ja ota yhteyttä seurakunnan lähetystyöstä vastaavaan pappiin, Suvi Pirskaseen.

Rautalammin seurakunnan lähetyskirpputorimökki

Seurakuntapastori
Kuopiontie 38
77700 Rautalampi

Lähetystyö ja hoivayksiköt. Puolet työajasta Suonenjoen seurakunnassa. Vapaapäivät pääsääntöisesti maanantaisin ja tiistaisin.