Ystävyysseurakunta Skuoritsa

Rautalammin seurakunnan ja Rautalammin rovastikunnan ystävyysseurakunta Skuoritsa sijaitsee Länsi-Inkerissä, Venäjällä. Skuorisa on ollut ystävyysseurakuntamme vuodesta 1990 asti. Jäseniä Skuoritsan seurakunnassa on muutama sata henkeä.

Skuoritsan seurakunnan Pyhän Katariinan kirkko

Skuoritsan kirkon, Pyhän Katariinan kirkon, kunnostamisessa on vuosien varrella ollut mukana monia rautalampilaisia rakennusmestari Taisto Matilaisen johdolla. Arkkitehti Pekka Vesamaan suunnittelema korjaus valmistui vuonna 2006, ja Pyhän Katariinan kirkko vihittiin käyttöön 8.10.2006.

Maria-koti, Skuoritsan seurakunnan vanhainkoti

Skuoritsan seurakunta pitää yllä Maria-koti nimistä vanhainkotia Tervolassa. Myös Maria-kodin kunnostuksessa ja remontoinissa on vuosien vareella ollut mukana monia rautalampilaisia.

Seurakuntapastori

Lähetystyö ja hoivayksiköt. Puolet työajasta Suonenjoen seurakunnassa. Vapaapäivät pääsääntöisesti maanantaisin ja tiistaisin.